nuffnang

Khamis, 4 Februari 2010

~Tapak Reban Ayam Kampong~

Assalamualaikum....

Sekarang ni aku tgh nak buat reban ayam kampong asli pulak..ialah sebelum ni ade pun kat belah umah mak apak aku..Aku plak skang ni bukan dok dgn dorang lagi dok dgn mertua...Makanya haruslah aku buat reban dekat2 dengan rumah mertua aku.Aku plan nak carik bapak ayam dgn mak ayam sekali utk aku jadikan induk baru...Kire ni untuk the latest fmly ayamlah dalam reban baru tu.Ialah memang ada ayam aku kat umah mak bapak aku ni tp takkan aku nak amik ayam2 tu plak kan..elok aku carik jerr induk baru.Ayam kacuk still aku jaga itu kongsi dengan family gak..

kat bawah ni antara lokasi yg akn menjadi pilihan aku...tp sebenarnya waktu aku edit gambar ni..aku dah pun memulakan membina reban tersebut..Lokasi di belakang rumah mertua aku. Bahan aku gune kayu2 bundle dan zink2 terpakai jerr...lagi pun ade bangsal yg dah nak runtuh...aku amiklah kayu2 yg boleh dipakai lagi. Hmm gambar reban baru tu nanti kalau dah tegak tiang bolehlah aku tunjuk.

semak lagiii...

Reban lama dan bangsal lama..
lokasi kebun bapak aku.


Lokasi dan gambar di atas adalah untuk tapak Projek aku akan datang.kalau dah dapat loan aku tuhhh inilah lokasi yg aku fikirkan strategik .Untuk reban yg aku tgh bina sekarang ni belakang rumah mertua aku jerr next entry aku tunjuk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan