nuffnang

Ahad, 24 Januari 2010

~Kisah Kambing Bapak Aku~

Salam semua...

Ok untuk entry kali ni aku nak lepaskan geram sikit....Selain dari ternak ayam,keluarga aku ade gak bele kambing,dalam 20 ekor mcm tu lah...Alkisahnya kambing-kambing ni dijaga oleh pekerja Indon kami. Tapi aku pernah gak tolong sabit rumput bagi makan semua.Dalam hati aku ni aku nak ambil alih semua kambing2 ni utk aku uruskan.Tapi buat mase skang ni aku perlukan duit untuk buat bayaran pendahuluan pd bapak aku...ye lah walau pun anak beranak tak kan aku nak ambik mcm tu jerr...Lagipun kambing-kambing ni mcm bapak aku dah bg kepercayaan pd pekerje dia tuhh untuk diuruskan,makanya aku kenelah buat bayaran kalau nak ambil alih menjaga kambing2 tuhh...Hmm...

Yang buat aku tak berapa nak berpuas hati...bapak aku ni sgt lah percaya pada org lain selain dr anak sendiri.Bapak aku skang ni tgh uzur sebab kemalangan yg mengakibatkan berlaku gegaran pd otak dia..Skang ni dlm proses pemulihan.Yang tak bestnyerr aku dgr cerita pasal kambing2 ni...ada 5 ekor dah di ambik orang.Ambikkk jerr...tanpa bayaran pun...aku dengar2 lagi cuma bayar dalam jumlah RM300 sahaja utk 5 ekor kambing. Bayangkanlah geram betul hati aku dgr berita ni...ayah aku plak dah tak hingat ape2 untuk aku tanye dan pastikan hal ni...ewahh mentang2 ayah aku dah jd mcm tuhhh korang boleh ambil kesempatan...nak dipijak2 nyerr sahaja ktorang ni....Aku dah pun berjumpa dgn kawan kepada org yg membeli ni....malangnya aku nak jumpa si pembeli sampai hari ni dok sebuk memanjang..tp aku rase mcm mengelak dari aku..siap lah ko....Aku bukan nak carik gaduh,tp agak2 lah tak kan tak bayar kottt kambing2 tuhh bukan harta mak bapak ko suka2 nak ambik mcm tu jerr...alasan si kawan dia ni td, dulu mase ambik kambing tuhh ayah aku ckp boleh bayar kalau dah terjual kambing tuhh ...skang ni kambing tu tak jual lagikk....Hmm boleh ke diterima...ntah betul ntah tak.....aduhh...!!! sakit betul hati aku ni...aku yg nak ambil alih kambing tu punn kene bayar,dorang2 ni plak suke2 hati jerr amik kambing2 tuhh...Makanya skang ni aku dah nekad....ade duit aku ambil semula semua kambing2 tuhh....ape nak jadi2 jadilah...

Nie lah reban kambing tuhh...dalam ade 10 ekor jerr..5 ekor org tu dah curikkkkk....
Aku tgh dok sedih ..nak ambil alih takde duit lagikkk....


Apelah nasib kambing ni dan nasib aku kelak...


kambing ooo hh kambing...


reban ayam aku sebelah kambing...letak satu kawasan...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan