nuffnang

Isnin, 11 Januari 2010

~ Benih baru~

Assalamualaikum...

Aku tgh bercadang nak tambah benih anak ayam lagi. Dalam 200 ekor dulu.Maklumlah budget ciput,jadilah untuk tambah2 sikit...Yg ade skang dah pun terjual alhamdulillah...ade lah tinggal dlm 60/70 ekor lagik dlm reban tuhh....

Penternak kecil mcm aku nie selalu bermasalah dalam nak uruskan modal pusingan ni kan...aku tgh dlm urusan nak buat loan ni.Nmpaknyerr tinggal 60% lagi kertas kerje aku tu nak siap....samping urusan2 lain...Moga2 adelah rezki utk aku capai cita2 jadi penternak yg berdikari sendiri...Maklumlah skang ni aku masih uruskan lagi semuanya bersama fmly..Kalau dah ade modal sendiri tu bolehlah aku pk mcm2 utk projek tuhh nnt.

Sekarang nie aku tgh nak ngendeng2 dgn fmly aku untuk bele kambing dorang.Bukan ape kalau dah bilangan cecah 20 ekor bolehlah nnt berurusan dgn pejabat haiwan,rasenyerr dorang akan bagi kita kambing untuk kite jaga dan bele...dah alang2 masuk ke bidang nie ape salahnya sekali harung...

Hmm..gambar2 kambing tu nnt akan aku upload...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan