nuffnang

Isnin, 11 Januari 2010

~Pertanyaan ??~

Assalamualaikum kepada yg menjengah...

Oh ye aku ade melawat blog kekawan...Buat Saudara Razojr....Pertanyaan tentang reban anak ayam saye tuh,,,,hehe...confuse ke...mungkin gmbar tu hanya tunjuk dalam reban dan tak berape nak jelas ye tak...Untuk pengetahuan semua reban tu ayah aku bina dalam kos yg morah gak lah..pakai kayu2 terpakai dan terpal....Reban tu jenis lantai atas tau...memang tinggi gak lah...kire anak2 ayam ni tak jejak di bumi....bagi aku reban mcm ni ok gaklah....kurang dr serangan musuh2 ayam...nak kate rapat tak lah sangt pasal cuma kiri kanan dia jerr tutup gune kanvas tuhh...tp hat pintu masuk dia cuma pakai jaring2 dawai mata punai...

Bab keselesaan ayam ni aku rase ok jerr kott..pasal jumlah yg mati tak de plak banyak...kalau 300 ekor tuhh ade lah dlm 4/5 ekor tuhh utk umur yg hatt sebulan dua ni.Tapi tengok pada keadaan gak lah...

Hmm..untuk waktu ni gambar terkini aku tak leh nak upload pasal ade masalah skit dgn komputer ni....mcm kene blok jerr bila aku nak upload gmbar2...ape pasal pun aku tak faham....Jenuh sudah aku godek2...tp tak gak boleh...mcm mane yerr...

Ape pun buat pengunjung blog terime kasih aku ucapkan..insyAllah nnt dah ok...aku upload gmbar ayam aku beserte sekitar reban yg ade...

Ok.

2 ulasan:

  1. Salam bro ijal...apa2 pun terima kasih atas segala penerangan yang diberi,ilmu tak datang bergolek kan, jadi kalu tak faham atau konfuse boleh lah bertanya pada tuan tanah....syabas ijal, anda antara penternak yang bermotivasi..

    BalasPadam
  2. tak sabar nak tengok keseluruhan ladang dan reban ternakkan ayam bro ijal ni....selalu2 lah updated blog..kalu boleh tambah ruangan untuk sahabat ternak lain bagi pendapat dan pandangan...selamat maju jaya...

    BalasPadam